Beautystylista test ..

22 Aug

 .. tea tree face mask van de Bodyshop!

Elke maandag zal er een artikel verschijnen in de categorie ‘Beautystylista test .. ‘. Er zullen verschillende producten aanbod komen die we zullen testen voor jullie. Dit kan variëren van make-up tot verzorgingsproducten, maar misschien ook wel het nieuwste model sportschoenen of een nieuwe trendy tandenborstel .. niets is te gek! Als jullie verzoekjes hebben voor een producten wat wij zouden moeten testen, laat dan een comment achter en wie weet testen we jou product de volgende keer wel!

Laatst ging ik even neuzen bij de Bodyshop. Ik kocht niets – een vriendin van me wel – maar ik kreeg ook een proefje mee. Dat is het leuke aan de Bodyshop: vaak krijg je iets mee wat je kunt testen! Deze keer kreeg ik een potje met het tea tree face mask erin. De verkoopster zelf was er enthousiast, dus ik ben erg benieuwd!

Wat zegt de Bodyshop zelf over dit product?

” Een onmiddellijk verkoelend masker dat helpt onzuiverheden te verwijderen en overtollig vet te absorberen. Werkt ook rustgevend en ontspannend op huid die last heeft van onzuiverheden. De huid voelt diep gereinigd, rustig en opgefrist aan. “

Het masker zelf is groen van kleur. Dat doet me denken aan het mint julep masker van Queen Helene. De geur van dit masker is erg sterk. Ik kan het niet goed beschrijven, maar zo ruiken alle tea tree producten. Het zal dus wel één van de oliën zijn. De geur zelf is dus erg sterkt wat ik persoonlijk niet erg prettig vind. Maar hé, wie weet werkt het ..

Ik heb het masker gewoon aangebracht met mijn vingertoppen. Je kunt het ook doen met een foundationkwast, maar ik vind het met mijn vingers prettiger werken. Dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk. Het masker brengt fijn aan en smeert goed uit. Opzich heb je niet heel veel nodig, er zat nog een restje van het masker in het potje. Toen ik het masker aan had gebracht begon het erg te branden! Ik wist niet of dit zo hoorde of dat het misschien een allergische reactie was. Mijn huid is namelijk vet maar ook best gevoelig. Veel producten voor de vette huid zijn dan ook te agressief voor mij. Ik besloot even af te wachten en na een paar minuutjes was het brandende gevoel verdwenen. In de tijd dat je het masker op hebt voel je echt dat het in je poriën dringt. Dit klinkt misschien gek maar ik voelde het een soort van tintelen. Als je dat voelt weet je dat het masker goed werkt. Na een tijdje wordt het masker een beetje hard, niet extreem dat je niet meer kunt praten of iets dergelijks.

 Na ongeveer 15  minuten heb ik het masker afgespoeld en tot mijn verbazing was mijn huid niet rood. Dat is dus een goed teken het irriteert niet! Mijn huid voelt erg zacht en gereinigd aan. Ook voel je het na de tijd nog een beetje tintelen, oftewel het masker doet dan nog steeds zijn werk. Je hebt hem dan dus niet meer op je hoofd zitten maar hij heeft zijn sporen achter gelaten. Zoiets heb ik nog niet eerder gehad bij een gezichtsmasker, maar ook weer een goed teken dat het masker zijn werk doet.

Alles nog even op een rijtje:

+ brengt gemakkelijk aan

+ smeert goed uit

+ reinigt je huid diep

+ irriteert niet

+ werkt nog na

+ zuinig in gebruik

+ prijs

– de geur

– brandende gevoel in het begin

Zoals jullie kunnen lezen ben ik zeer tevreden over de tea tree face mask van de Bodyshop! Ik denk dat ik deze wel fullsize ga kopen. De tea tree face mask is verkrijgbaar in de filialen van de Bodyshop en online op www.thebodyshop.nl. Een pot van 100 ml kost €10,-.    Dit vind ik zelf een goede prijs. Hij is namelijk erg zuinig in gebruik!

Geef een reactie

