Zeg eens eerlijk ..

30 Aug

.. haal jij elke avond voor het slapen gaan je make-up eraf?

MEH, ik durf te wedden dat de meeste meiden hierop ‘nee’ zeggen. Maar lieve schatten, het is echt zó enorm belangrijk om je make-up van je gezicht te halen voor je gaat slapen. Ik zal jullie vertellen hoe je dat het beste kunt doen & natuurlijk geven we ook antwoord op de vraag of we het zelf wel elke avond braafjes doen ..

Allereerst: JA, ik (Laura) haal elke avond mijn make-up eraf en reinig mijn gezicht. Het komt bijna nooit voor dat ik met make-up en al ga slapen. Toen ik begon met het dragen van make-up (11/12 jaar) werd mij door mijn tante duidelijk gemaakt hoe belangrijk het wel niet is om je make-up te verwijderen. “Dat moet je altijd doen! Hoe moe je ook bent, hoe laat je ook thuis komt, gewoon DOEN!” Heus is het toen wel eens voorgekomen dat ik er geen zin in had en meteen wou slapen, dus het is wel een enkele keer gebeurd. Maar ik kan me nu niet herinneren wanneer de laatste keer zal zijn geweest.

& ik (Lisanne) haal meestal de make-up eraf als ik naar bed ga – maar soms als ik me er niet toe kan zetten, laat ik het er toch nog op zitten. Hoe stom het ook is om te laten zitten, soms is het gewoon te gemakkelijk om het een keer te laten zitten. Helemaal als ik laat terug kom van werk, een avondje op stap of afspraak in de stad – heb ik maar 1 wens & dat is zo snel mogelijk in mijn heerlijke bed duiken en slapen. Op dát soort momenten schiet het er soms bij in om mijn make-up eraf te halen. Maar toch ben ik de meeste tijd wel zo verstandig om het er af te halen.

Wat als je je make-up laat zitten en met je mooie koppie zo in slaap valt? Grote kans dat je de volgende dag wakker word met een ooginfectie. Je traanbuisjes kunnen namelijk verstopt raken door de mascara/oogpotlood en dan heb je een rood, dik ontstoken oog. Verder is het ook erg slecht voor je wimpers. Ze zitten dan continu in de mascara waardoor ze sneller beschadigd raken en op den duur zullen afbreken. Draag je foundation en haal je ook dát er niet af, verstoppen je poriën en krijg je last van onzuiverheden. Met een klein beetje moeite ’s avonds krijg je deze taverelen allemaal niet. Wil je weten hoe?

Stap 1: Verwijder je oog make-up. Hier zijn talloze manieren voor. Het wattenschijfje met make-up remover van Garnier is mijn favo! Je hebt bijvoorbeeld ook reinigingsdoekjes die je hiervoor kunt gebruiken of oogpads waar al remover op zit. Deze producten zijn verkrijgbaar van verschillende merken als Kruidvat eigenmerk, Garnier, Dr. van der Hoog, Essence en noem maar op.

Stap 2: Verwijder je gezichts make-up. Hiervoor kun je reinigingsmelk gebruiken en deze met behulp van een wattenschijfje op je gezicht aanbrengen. Reinigingsmelk heb je ook weer van verschillende merken.  Vaak is reinigingsmelk gekoppeld aan je huidtype. Let daar dus op! (voor de vette huid, voor de gevoelige etc.) Ook zou je dit kunnen doen met reinigingsdoekjes of een face wash, net wat jij fijn vind.

Stap 3: Verfris je huid met een tonic. Hiermee haal je de laatste restjes vuil en reinigingsmelk weg. Het reinigt je huid en geeft het tegelijkertijd een oppepper.

Stap 4: Breng een nachtcreme aan. Ook nachtcremes heb je voor verschillende huidtypen. Kies er één die bij jou huidtype past. Je hoeft natuurlijk niet nachtcreme aan te brengen, er zijn zat meiden die dat overslaan. Zelf vind ik het wel erg fijn, vooral in de winter omdat mijn huid dan wat droger is.

In vier simpele stappen reinig jij je huid en zorg je ervoor dat het schoon en fris is en je heerlijk kunt slapen, zonder dat je je zorgen hoeft te maken. 😉

Eén reactie to “Zeg eens eerlijk ..”

  1. glasmetwater 4 september 2011 bij 17:21 #

    Ik haal mijn make-up er echt elke avond vanaf, hoe laat het ook is. Mijn zusje gebruikt pas sinds een tijdje make-up, maar ze haalt het er nooit af, ik zeg haar wel vaak dat ze dat moet doen, maar ze doet het gewoon niet. Ik doe het altijd, en heb dus weinig last van onzuiverheden…Goed artikel

Geef een reactie

