Stoppen met nagelbijten

11 Sep

Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen bij de ingevulde Wat heb je liever? – tag, zijn Lisanne en ik diehard nagelbijters. Daar zijn wij niet trots op en ongeveer een maand geleden heb ik (Laura) besloten om te gaan stoppen, mijn 45739375ste poging. Lees verder om te kijken naar het resultaat en voor enkele tips die mij geholpen hebben.

Voor ik begon had ik mijn nagels ingesmeerd met de Nail Repair Anti-Bite van Trind. Dit is een middeltje wat erg bitter is, dus wanneer je wilt nagelbijten heb je een onwijs nare smaak in je mond. Tevens maakt het je nagels sterker, want afgebeten nagels zijn meestal erg zwak. Bij mij heeft dit wel heel erg geholpen omdat die smaak zó goor is dat ik er bijna van ging kokhalzen. Je laat het dan wel uit je hoofd om te bijten!

Verder nam ik overal waar ik heen ging een nagelvijl mee. Niets is vervelender om een haakje te hebben aan je nagels. Mij kennende gaat dan aan het haakje peuteren en voila, hele nagel eraf. Dit voorkom je door een nagelvijl mee te nemen. Merk je dat je een haakje hebt? Even bijvijlen en je nagels zien er weer prachtig uit!

Wat voor mij ook erg hielp is om in de tussentijd foto’s te maken. Leg deze na een tijdje naast elkaar en je zult verbaasd zijn om te zien hoe je nagels zijn gegroeit. Dit geeft extra motivatie om door te gaan.

Verzorg je nagels en handen goed. Smeer elke dag je handen in met handcreme (bijvoorbeeld voor het slapen gaan). Ook is het belangrijk om je nagelriemen te verzorgen. Ikzelf zat ook vaak velletjes te pulken en dat ziet er ook niet fris uit. Ik ben aan de slag gegaan met de Cuticle Balsam van Trind en de Nail Oil van Essence. Ik heb mijn nagelriemen erg zien opknappen, al zijn ze er nog niet helemaal. Door een paar simpele handelingen die helemaal niet veel tijd in beslag nemen, zie je een wereld van verschil!

Als laatste wil ik jullie mijn resultaat nog even laten zien, ik heb nu al vier weken niet gebeten. Nu ik de foto’s zo naast elkaar zie ben ik stiekem best trots op mezelf en ik hoop dat ik het kan volhouden. Want korte stompjes en velletjes rondom mijn nagels? Nooit meer!

Bijt jij ook nagels of heb je misschien ooit nagels gebeten? Deel je tips in de comments en help elkaar!

3 Reacties to “Stoppen met nagelbijten”

  1. Liann. 12 september 2011 bij 19:32 #

    Super goed meid!

  2. nieeen . 17 september 2011 bij 13:52 #

    goeedzoo !! ik beet vroeger ook nagels, en toen hadden m’n ouders bedacht als ik 1 dag m’n nagels niet beet, kreeg ik een sticker. het klinkt heel vaag enzo, maarja, ik was 6 ofzoo xD toen was ik gestopt met nagelbijten, maar ze waren nogsteeds niet lang. en toen ik naar de middelbare school ging (wat vorig jaar was) kreeg ik steeds meer intresse in nagels en nagellak en toen uiteindelijk in nailart. dus ik ging m’n nagels laten groeien, en u zijn ze bijna allemaal aardig lang !! het is gwn als je een beetje doorzet, ben je later heel trots op jezelf 🙂 en het ziet er gewoon netter en verzorgder uit 🙂

  3. Nicole 18 september 2011 bij 10:15 #

    Dat ziet er goed uit!

Geef een reactie

