Tip v/d Week: Zorro de Musical!

15 Sep

Misschien hebben jullie mijn gespam wel gezien op Twitter & Facebook afgelopen dinsdag, ik ben dus naar Zorro de Musical geweest in Groningen. Na een uitermate geweldige actie, konden mijn moeder en ik voor 30 EUR met z’n 2en naar Zorro op rang 1 (wat normaal 54,50EUR per káártje kost!). Ik heb de zoektocht naar de Zorro gevolgd vanaf het begin op tv vorig jaar; waar mijn echte Zorro ook uit kwam – Tommie Christiaan! Nu was ik dus heel benieuwd hoe hij het er vanaf zou brengen in de musical zelf in plaats van in de show op TV vorig jaar.

En hij is méér dan geslaagd .. wát een performer is Tommie! De echte Zorro voor mij blijkt dus de énige échte te zijn, meer dan geweldig. Niet alleen Tommie speelt de sterren van de hemel, maar zijn medespelers als Lone van Rozendaal, René van Kooten, Michelle Splietelhof en Thom Hoffman doen het absoluut geweldig in het stuk.

Wat te bedenken van het decor; het ensemble; de live muziek; allemaal niet te beschrijven – zo goed, mooi & fantastisch tegelijk! Om nog even door te gaan over het ensemble: voor degene die (ook) de zoektocht naar Zorro hebben gezien vorig jaar, kennen misschien Dennis de Groot nog wel. De 28-jarige leraar Nederlands, die het schopte tot de halve finale destijds? Was hij dat niet die als een stijve hark stond te ‘dansen’, als je het überhaupt dansen kon nomen? Ja die Dennis, die staat nu avond aan avond te stralen in theaters in het ensemble van Zorro – inclusief dans! En HOE, hij danst de sterren van de hemel .. wat een groei hij doorgemaakt heeft is ongelooflijk!

Om over de muziek en songs het nog niet eens te hebben gehad! De muziek van de Gypsy Kings komt nou niet direct uit mijn tijd – maar wat swingt die geweldige muziek door zo’n theaterzaal heen, ongelooflijk! Je bent bijna geneigd om op te staan & mee te swingen. Vooral de solo’s van Tommie zijn heel krachtig, prachtig uitgevoerd & stuk voor stuk een pareltje – met natuurlijk hulp van de wonderschone stem van Tommie! Hits van de Gypsy Kings als ‘Baila Me’, ‘Bamboleo’ en ‘Hoop’ springen er wat mij betreft uit. Net als de professionele Spaanse (tap-)dansers in het stuk na de pauze – die even een staaltje dáns laten zien, zelfs zó goed dat ik er kippenvel van kreeg.

Heb je nog de kans om Zorro de Musical te gaan zien in een theater bij jou in de buurt? Hou je van opzwepende muziek, geweldige zang & Spaans temperament? Zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk tickets bemachtigd om de show te gaan zien!

2 Reacties to “Tip v/d Week: Zorro de Musical!”

  1. Alida 15 september 2011 bij 12:58 #

    Helemaal mee eens. Als je erheen kunt dan moet je gaan. Ik heb hem al een keer gezien, maar ik ga nog een keer. In een woord geweldig!!!!!!!!

    • beautystylista 16 september 2011 bij 15:11 #

      Nog een Zorro fan dus! Ben jaloers dat je nog een keer gaat! 🙂 Geniet er dan nog meer van dan je de eerste keer al deed! 🙂

Geef een reactie

