Review: Clarins Daily Energizer Cleansing Gel

1 Nov

In dit artikel van een tijdje geleden konden jullie al zien dat ik een aantal producten van Clarins had besteld bij Belissima. Ondertussen zijn we alweer een aantal weken verder en vandaag zal ik de reinigingsgel voor jullie gaan reviewen.

De verpakking
De verpakking van de Daily Energizer Cleansing Gel is erg simpel maar strak. De plastic tube is licht oranje waardoor je gemakkelijk kunt zien hoeveel product er nog in zit. De letters zijn met rood opgedrukt. Aan de onderkant zit een witte klikdop waarmee je het product er gemakkelijk uit krijgt. Knijp niet te hard, er wil nog wel eens teveel uitkomen!

Wat zegt Clarins zelf over dit product?
‘Het verwijdert make-upresten en onzuiverheden. Imperfecties krijgen minder kans zich te vormen door de zachte gel die verandert in een rijk en licht schuim. De Moringa extracten in de Gel Nettoyant worden geoogst in tropische gebieden.
Gebruik: `s Ochtens en ’s avonds aanbrengen door de gel op te schuimen. Vermijd de oogcontour. ’s Ochtends afspeoelen met fris water om de huid wakker te maken en ’s avonds afspoelen met lauw water om de huid te ontspannen.’

Mijn ervaring
Ik gebruik dit product zoals in de aanwijzing staat beschreven, iedere ochtend en avond. Om de gel nog beter aan te brengen gebruik ik de L’oreal clean pod. Dit is een soort borsteltje met rubberen haartjes waarmee je de reinigingsgel nog beter in de huid werkt. Je hebt maar een klein beetje van deze gel nodig, een klein erwtje is genoeg om je hele gezicht te reinigen. Voor het gebruik heb ik mijn huid nat gemaakt en hierna ga ik met mijn Cleanpod de gel met ronddraaiende bewegingen in mijn huid masseren. De gel schuimt licht, niet extreem veel. De gel heeft niet een sterke geur, maar ruikt subtiel naar een soort van sinasappel. Ik kan het lastig omschrijven, maar het ruikt fruitig. Na gebruik voelt mijn huid erg schoon en vooral glad aan. Mijn huid voelt lichtelijk trekkerig aan en daarom is het fijn om hierna je huid in te smeren met een fijne dagcrème. Vaak heb ik met reinigingsgels dat het te aggresief voor mijn huid is. Soms droogt mijn huid dan erg uit, soms zo erg dat ik vooral op mijn wangen velletjes heb. Dit is totaal niet het geval met deze reinigingsgel.

Eindoordeel
Ik kan niet meer zonder! Ik merk dat sinds ik onder andere deze reinigingsgel gebruik, mijn onzuiverheden zijn afgenomen tot helemaal zijn verdwenen. Mijn huid is zo erg opgeknapt en ik weet zeker dat deze gel daarin heeft mee geholpen. De gel irriteert mijn huid niet, droogt mijn huid niet uit maar maakt hem wel grondig schoon en vrij van onzuiverheden. Er zit een fijne geur aan de substantie en hij is erg zuinig in gebruik, je hebt maar een klein erwtje nodig om je hele gezicht te reinigen.

De Clarins Daily Energizer Cleansing Gel is te koop bij de grotere parfumeriën en online en bij bijvoorbeeld webshops als Belissima. Voor een prijs van €11,93 heb je 75 ml. Deze reinigingsgel maakt deel uit van de Eclat Du Jour lijn, geschikt voor de jonge-onzuivere huid. Onder jong verstaat Clarins vrouwen onder de 30 jaar.

Ben jij bekend met de huidverzorgingsproducten van Clarins?

Eén reactie to “Review: Clarins Daily Energizer Cleansing Gel”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Laura haar favorieten van 2011 – Verzorgingsproducten « BeautyStylista - 29 december 2011

    […] Clarins eclatu du jour reinigingsgel – Inmiddels is dit al mijn tweede tube van dit fijne spulletje. Hier heb ik al eens eerder een revieuw over geschreven, klik hier. […]

Geef een reactie

