Review: Rimmel Kate Moss lipstick no. 5

18 Nov

Sinds eind oktober/begin november zijn de nieuwste Rimmel lipsticks by Kate Moss in de winkel te vinden. Deze serie bestaat uit 7 prachtige kleuren en ik heb laatst nummer 5 van deze editie gekocht. Benieuwd naar de kleur en naar hoe die bevalt? Lees dan snel verder!

Toen ik vorige week met Lisanne in Leeuwarden was wou ik zeker weten even een kijkje nemen bij de lipsticks van Kate Moss. Ik had er al vele goede verhalen over gehoord, maar in mijn woonplaats hadden ze ze toen nog niet in de schappen. Eenmaal bij de Etos wist ik niet zo goed welke kleur ik moest kiezen. Ik neig al snel naar een neutrale kleur, dus ik wou in eerste instantie nummer 3 of 7, maar die vond ik toch wel erg licht. Lisanne had nummer 5 al en was er erg enthousiast over. Meestal ben ik niet zo van de fellere kleuren, maar ik besloot om nummer 5 toch maar mee te nemen.

De verpakking ziet er erg chique uit. Het heeft een zwarte huls die aan de bovenkant schuin afgesneden is. Op de dop staat Kate haar handtekening in het rood, wat erg opvalt door het kleurcontrast. Op de bovenkant van de dop staat het logo van Rimmel – het welbekende kroontje – gedrukt. Aan de onderkant zit een sticker geplakt met het nummer van de betreffende lipstick.

Nummer 5 is een rood/rozige kleur die op de lippen ook wat naar de koraal kant neigt. Het is niet een knal kleur zoals nummer 1 (de fel rode die Kate Moss zelf draagt op de campagne foto) maar nude is hij zeker niet te noemen. Het is een erg creamy lipstick met onwijs veel pigment. De lipstick zelf ruikt erg fruitig en zeker niet chemisch. Dat vind ik zeker een groot pluspunt omdat ik niet van chemisch ruikende lipsticks hou. Dan kan de kleur nog zo mooi zijn, maar dan houdt het voor mij op. De lipstick heeft een erg mooi finish. Tevens voedt deze lipstick je lippen ook, waardoor velletjes op je lippen geen kans krijgen. Want droge lippen met een lipstick erop ziet er ook niet echt fraai uit, brrrr. De houdbaarheid van de lipstick is prima. Blijft gedurende dag op z’n plek zitten, maar zal af en toe wel even bij gestift moeten worden.

De eerste keer dat ik deze lipstick op had was het wel even wennen, maar ik ben nu echt helemaal verliefd op dit kleurtje! Ik denk zelfs dat ik er nog een Kate lipstick bij ga halen, ze zijn erg fijn en gemakkelijk in gebruik.

De Kate Moss lipsticks bestaan uit 7 kleuren en zijn te koop bij de drogisterijen als Etos, Kruidvat etc. voor een adviesprijs van €9,49.

Heb jij al een Kate Moss lipstick en wat vind je ervan? Ga je er één halen?