TIP: Daddy Cool – The Musical

28 Nov

Afgelopen week stond de musical Daddy Cool, in Martiniplaza Groningen met in de hoofdrol Kim-Lian van der Meij en Ruben Heerenveen.  De musical met heerlijke dansnummers en liedjes van Boney M. & Frank Farian.

Albert Verlinde Productions zegt het volgende zelf over de musical: “DADDY COOL is een spektakel met een spannend, hedendaags verhaal over liefde, dromen, heimwee en verleden, met adembenemende dance battle’s in de stijl van het nieuwe RTL programma ‘The Ultimate Dance Battle’”

De aanstekelijke nummers die iedereen wel kent van Boney M. komen voorbij in de musical, een absolute swing musical dus! De dansers zijn stuk voor stuk geweldig, van hiphop tot klassiek, allemaal super! Alleen als je, zoals ik, verwend bent met Joop v/d Ende musicals – lijkt dit op het eerste gezicht wel een beetje een low-budget musical; wat erg nijgt naar een niveau’tje schoolmusical. De vocalisten zijn ook niet allemaal even spatzuiver op de momenten dat het moet, behalve Kim-Lian van der Meij – die echt de show draagt!

Over het algemeen, is het een heel vrolijk en leuk verhaal – maar geef mij toch maar de Joop v/d Ende musicals als Zorro & Lion King enzovoort. Het gevoel wat ik bij Zorro (mijn absolute nr. 1 musical!) had na afloop – dat ik bijna direct wel weer door wou om de show nóg een keer te zien – dát miste ik nou bij deze. Toch een aanrader voor de koude winteravonden deze maanden, Daddy Cool, reist nu door het land!

2 Reacties to “TIP: Daddy Cool – The Musical”

  1. Liann. 28 november 2011 bij 12:17 #

    Hij lijkt mij erg leuk, vooral omdat er veel dans in voor komt!
    Nu nog even bekijken of ik het geld er voor over heb.

    • beautystylista 28 november 2011 bij 15:06 #

      Komt echt heel veel dans in voor – doen ook een paar mee van The Ultimate Dance Battle; dus echt super gaaf! 😀

Geef een reactie

