In de test – Nivea BB Cream

25 Nov

Een tijdje geleden heb ik een persbericht geplaatst over de nieuwe Nivea BB Cream in 2 varianten. Nu kreeg ik laatst een pakketje thuis gestuurd met dé nieuwe BB Cream om te testen – natuurlijk super leuk! Zelf ben ik erg benieuwd naar de BB Cream, aangezien ik die van Garnier echt 3x niks vond – of dit misschien wel in de buurt komt van mijn verwachtingen van de foundation en dagcrème in één.

20121123-145205.jpg
De verpakking ziet er duidelijk en overzichtelijk uit; de 6 onderdelen van de BB Cream zijn duidelijk aangegeven. De versie die ik heb getest is dus de light variant; er is ook nog een mediumkleur variant. Voor het testen van deze BB Cream, gebruikte ik de Sephora Foundation R30; hiermee heb ik duwde vergelijking gemaakt qua kleur, manier van uitsmeren en dikte van de foundation/crème.

20121123-150403.jpg
De bovenste is de BB cream van Nivea en de onderste is de R30 Foundation van Sephora. Hier kun je een duidelijk verschil in kleur aanwijzen en een verschil in dikte van de crème/foundation. Het viel mij gelijk op dat de BB Cream van Nivea een dikke substantie is direct uit de flacon, waar de foundation van Sephora heel licht qua volume is en gemakkelijker van je hand/vinger kan glijden dan de BB.

20121123-150919.jpg
Eenmaal aangebracht en uitgesmeerd werden de grote verschillen mij enorm duidelijk. Zoals te zien op bovenstaande foto is de kleur al enorm verschillend, maar ook de dikte waarmee het ultiem uitgesmeerd op je huid wordt aangebracht. De foundation van Sephora laat een dun oranje achtig laagje achter op mijn huid, waar de BB van Nivea een dikke laag crème achterlaat wat meer neigt naar huidskleur/roze. Later zou de BB Cream nog verder intrekken aangezien een deel van de substantie een dagcrème functie heeft.

20121123-151530.jpg
Helemaal uitgesmeerd op mijn huid blijf je de oranje achtige kleur nog wel zien bij de (onderste) Sephora foundation, maar de kleur van de BB Cream blijf je ook nog duidelijk zien. Alleen na in laten trekken van de BB Cream in verband met de dagcrème voor het opmaken blijkt die kleur al minder gepigmenteerd waardoor het niet een enorm barbie-gevoel geeft als je het aanbrengt op je gezicht.

Na een paar dagen mijn foundation aan de kant te hebben gelegd en overgestapt te zijn op de Nivea BB kon ik wel duidelijk merken dat mijn gezicht gehydrateerd en geëgaliseerd werd door de BB Cream. Echter na lang gebruikt te hebben werden mijn pukkeltjes wel iets te veel geëgaliseerd waardoor ze niet echt snel verdwenen zoals normaal. Dit zou kunnen komen door de dikke substantie van de crème of het gewend raken aan de BB Cream voor m’n huid. Alleen mocht de light kleur van mij nog wel ietsje lichter, want ik vond deze kleur alsnog wel goed gepigmenteerd voor een light versie.

De Nivea BB Cream is voor €9,49 te verkrijgen bij elke drogist, zoals Kruidvat, Etos en Trekpleister.

Gebruiken jullie een BB Cream? Zo ja, welke?

Geef een reactie

